Forfatter(e)
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2018
Afleveret
2018-01-02
Antal sider
57 pages
Abstract
Denne opgave tager afsæt i en aktionsforskningsinspireret undersøgelse af bevægelsen fra en 2. generation til en 3. generation af MUS – Medarbejder Udviklings Samtaler. Opgaven retter fokus på, en undersøgelse af hvordan et nyt design af MUS samtalen i højere grad kan være medvirkende til at integrere forventninger udtrykt i dagtilbudsreformen anno 2017 og KL´s aftale om kompetenceudvikling fra 2015 (Kommunernes landsforening). Samtidig undersøges, hvilke hensyn der skal tages i en 3. generation af MUS, for at understøtte medarbejderes meningsskabelse og læring i praksis.
This master thesis discusses the development of a new design for employee development processes. The thesis argues, that a development of the present 2nd generation employee development process known as MUS, to a 3rd generation of process named MUP, is necessary to support and realize the political intentions regarding the daycare area and development of employees in the daycare sector as stated in the Daycare reform from 2017, and KL's (Danish Municipalities) agreement on competence development of employees in the municipalities from 2015.
Emneord
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.