Strategisk Digital Designtænkning

Studenteropgave: Speciale

Sk_rmbillede_2011_07_29_kl._17.18.50.png
  • Peter Vistisen
4. semester, Interaktive Digitale Medier, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette speciale omhandler den teoretiske konstruktion og første empiriske perspektivering af forfatterens opstillede 3-D-model (Tre Domæners Model). 
Modellen er et forsøg på, at opstille et teoretisk og retorisk redskab til at begribe og diskutere genstandsfeltet for strategisk digital designtænkning i dets forskellige praksisformer.
Strategisk digital designtænkning forstås i specialets optik, som det særlige genstandsfelt og rationale, hvor humanistisk brugercenteret designtænkning operationaliseres på et forretningstrategisk niveau.
Derved etableres fundamentet for at udforske, facilitere og integrere potentialet i nye medier og digitale teknologier, til at skabe grundlag for kulturel innovation praksis.
SprogDansk
Udgivelsesdato1 aug. 2011
Antal sider78
ID: 54797134